2012. február 17., péntek

Ahol a falra festik a kutyát


Mostanság... khm, na jó, talán inkább úgy kéne fogalmaznom: jó ideje Kazuo Ishiguro Napok romjai c. könyvét olvasgatom, nagy élvezettel, és idő híján jó nagy szünetekkel. És felmerült bennem a kérdés, hogy vajon Darlington Hall létezik-e? Sejtettem én, hogy nem, de ugyan meddig tart rákeresni? Aztán mikor kiderült, hogy tényleg csak Ishiguro és az őt olvasók fantáziájában él, az kezdte piszkálni az oldalam, hogy akkor vajh' hol forgatták azt a remekjó filmet a kilencvenes években?
Nos, a válasz a következő: hol itt, hol ott... A Wiki négy helyszínt említ: Dyrham Park, Powderham Castle, Corsham Court és Badminton House. Eredetileg úgy terveztem, hogy mind a négyről elpottyantok itt néhány fotót, de ahogy képek után vadásztam a Guglin, sikerült teljesen belehabarodnom Dyrham Park-ba, így most csak erről szúrok be ide néhány képet.

(nagyításhoz katt a képre)



Bevallom e kép láttán az a nem éppen témához illő, ám jelenlegi időjárásunkat figyelembe véve nagyon is érthető gondolat futott át az agyamon, hogy milyen baromi jókat lehetne már itt szánkózni...





És íme: a falra festett kutya esete, mely a címet ihlette. Nekem csak úgy harmadszorra esett le, hogy az ott egy fal, s nem egy folyosó. Furcsállottam ugyan, hogy más a padlóburkolat, de mégse gyanakodtam addig, míg jó nagy méretben meg nem néztem a képet. Nokedli, az Ügyeletes Sasszem...




Igazság szerint fogalmam sincs, mi tetszik annyira ezen a képen, elég lepusztult látvány, mégis ez az egyik kedvencem azok közül, amiket összehalásztam. Freud biztos tudná az okát. Én nem biztos, hogy akarom tudni :)


És igen, még a kert is gyönyörű. Olyan szívesen bóklásznék ezen az úton... Még attól a kis kaputól is odáig vagyok meg vissza.




Angolul tudók egy rakás helyen olvashatnak az épületről - mivel az én english tudásom a zéróhoz közelít, inkább nem próbálkoznék meg az infók lefordításával, nehogy valami butaságot írjak :)
Itt pedig egy nagy rakás képet lehet megnézni, kettőt én is innen csórtam:


Képek forrása:
1, 2: devonvisitor.blogspot.com
3: nttreasurehunt.wordpress.com
4: bath.co.uk
5, 6: tonesshots.com
7: acatamongthepigeons.blogspot.com
8: www.geolocation.ws

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése