2012. február 27., hétfő

Röpke séta Salisbury-ben

Van énnékem egy olyan szokásom, hogy ha egy könyvben megemlítenek egy (vagy sok) várost, hegyet, tavat, vagy éppen dalt, festményt, bármi effélét, azt felírom egy fecnire, és később rákeresek. Nem mindig, csak ha épp kíváncsi, egyszersmind türelmes hangulatban leledzem. És ha nem valami baromi izgalmas könyvet olvasok - mert hát azért azt mégse lehet elvárni, hogy letegyem a könyvet, és papír meg toll után kezdjek kutatni, mikor teszem azt egy elvetemült darabolós gyilkos baltáját lengetve üldözi huszonikszedik áldozatát. Akkor sem, ha közben tíz lenyűgöző szépségű gótikus templom mellett rohannak el. Nos, a Napok romjaiban, amiről nemrég írtam, nem futkároztak sorozatgyilkosok, a kíváncsiság és a türelem is adott volt, úgyhogy jegyzeteltem. Nem találtam meg mindent, amit felírtam, és a megmaradtakból se nagyon volt olyan, ami igazán megtetszett volna. Kivéve Salisbury-t. Jöjjön hát néhány kép (kattintásra jó nagyra híznak), és Mr. Stevens lelkes szavai:



Azt hiszem, nem sokkal négy óra után lehetett, amikor elhagytam a fogadót, és kimerészkedtem Salisbury utcáira. A széles, levegős utcák kellemesen tágasnak mutatják a várost, s korántsem volt megerőltető órákig sétálni a simogató, langyos napsütésben. Azonfelül számtalan örömteli meglepetésre bukkantam; egyszer pompás, ódon favázas épületek sorára, máskor pedig egy-egy apró kőhídra valamelyik kis patak fölött, hisz jó néhány fut át a városon. És természetesen nem mulasztottam el megtekinteni a gyönyörű katedrálist, amelyet Mrs. Symons olyan elismeréssel méltat könyve lapjain. Ezt a fenséges épületet könnyűszerrel megtaláltam, minthogy magasba szökő tornya Salisbury bármely pontjáról látható. Az igazat megvallva, aznap este, útban visszafelé a fogadóba, jó néhányszor hátranéztem és minduntalan megcsodáltam a látványt, ahogy a nap lebukik a fenséges torony mögött.







Infók:
-a városról
(satöbbi satöbbi, a google a barátunk...)
-a katedrálisról

Képek forrása:
1, 3, 6, 8, 9: www.panoramio.com
2: scootercat.net
4: www.flickr.com
5: skyscrapercity.com
7: inetours.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése